28 de març 2011

Jaume Plensa [escultura]

Fa uns dies vaig convidar-vos a col·laborar amb els continguts d'aquest bloc. Des d'aleshores alguns de vosaltres m'heu suggerit propostes molt interessants -com la conferència del Tuñón, o l'exposició de les biblioteques al COAC-. Avui us proposo, gràcies al consell de l'Ana Retuerto -alumna del primer quadrimestre-, un documental, molt ben fet i molt suggerent, de la sèrie 'Imprescindibles' de La 2 sobre l'escultor català Jaume Plensa i la seva obra -sens dubte extraordinària-. Podeu veure el documental en aquest enllaç.

[en el seu mail l'Ana em deia que a ella l'impressionava molt l'escultura-font de Chicago ; jo em quedo amb les cares incompletes d'alabastre o amb la nena-tòtem dels miners escocesos, concretament amb la patxanga festiva (extraordinàriament emotiva!) que monten per inaugurar-la; en fi, suposo que cadascú hi trobarà la seva obra 'referent' en funció de les preocupacions creatives que li rondin pel cap o l'acompanyin en la vida]

[moltes gràcies Ana i evidentment, en vista de l'èxit, us convido a tots seguir proposant...]


[Jaume Plensa, Crown Fountain, Chicago, 2004 / + vídeo La2]

[Jaume Plensa, cares d'alabastre]

[Jaume Plensa, Dream Sculpture, St Helens, Merseyside, Scotland, 2009]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada